Children Of Bodom  

Go Back   Ultimate Metal Forum > Official Metal Band Forums > Children Of Bodom
Register FAQ Donate Members List Calendar Mark Forums Read

Reply

LinkBack Thread Tools
Old November 2nd, 2008, 10:01 AM   #1401 (permalink)
gorth666
Senior Member

gorth666's Avatar

And another one, i don't know it has been posted yet, but there's Somebody Put Something In My Drink live (audio only
gorth666 is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Old November 2nd, 2008, 10:18 AM   #1402 (permalink)
SteveMCsteve
Senior Member

SteveMCsteve's Avatar

Quote:
Originally Posted by gorth666 View Post
I have seen this video yet, I've got this one in my PC.. The best video of Chokehold live (and second best video of chokehold live came from Nosturi 2005) http://www.youtube.com/watch?v=cg5X4J_C2ts
i think this is the one from Nosturi.
SteveMCsteve is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Old November 2nd, 2008, 12:32 PM   #1403 (permalink)
happilemon
Senior Member

happilemon's Avatar

Quote:
Originally Posted by dagurgisla View Post
http://www.youtube.com/watch?v=rp9e3zj7Q24

http://www.roadrunnerrecords.com/bla...sitemID=108055

cool questions, a little different than other interviews I have seen..
Thanks
I totally agree with Janne about the Britney Spears cover, and he brings up that the 'people on the internet' hated it cos it wasn't tr00 methul, whenever he's asked that question too..some illhumoured bastards have given us all a bad name in the eyes of Bodom
I thought that song was deadly! Especially the solo

Quote:
Don't get your hopes high cos last time I said it I wasn't able in the end, but I'll try to download the interview and upload it. As I said, don't get your hopes high, cos it ended in epic fail when I tried to download the SPFTD making of, but I'll try.
Cool,thank you! but no pressure, its ok if you cant
happilemon is offline  
Reply With Quote
Old November 2nd, 2008, 12:43 PM   #1404 (permalink)
valkokukka
I can still feel it

Quote:
Originally Posted by dagurgisla View Post
Thanks! That was cool one.
valkokukka is offline  
Reply With Quote
Old November 2nd, 2008, 04:18 PM   #1405 (permalink)
sleeper666
MetalMutha

sleeper666's Avatar

Here's another old (1999) interview I found from the net. I don't speak German so I've used an online translator and some of it doesn't make a lot of sense, so if any German-speakers would care to have a go, please feel free!

Children of Bodom Interview mit Alexi Laiho
Interview vom 13.05.1999 drucken senden

Irgendwie hielten sich meine Erwartungen bzgl. des Interviews mit Alexi Laiho von CHILDREN OF BODOM ziemlich in Grenzen. Der Ruf eines maulfaulen Finnen eilte dem Sänger und Gitarristen ja schon eine Weile voraus und ich machte mich eigentlich darauf gefaßt, endlich mal einen richtigen Unsympath interviewen zu dürfen. Doch meine Glückssträhne scheint anzuhalten, auch Alexi Laiho machte dieses Interview zu einer äußerst angenehmen Erfahrung! Doch lest selbst....

Als erstes interessiert mich mal, wie die Band CHILDREN OF BODOM nach dem sehr beachtlichen Erfolg des ersten Albums ‚Something Wild‘ so mit der Situation klargekommen ist.

Es war zunächst natürlich ein großer Schock für alle, da wir sowas überhaupt nicht erwartet haben. Wir meinten eigentlich, daß niemand das Album wirklich mögen würde, da es den verschiedenen Fangruppen vielleicht zu sehr in die jeweils andere Richtung ging. Natürlich hat es jeden gefreut, daß es so gut lief! Ich bin absolut zufrieden mit den Verkaufszahlen, die so um die 20.000 weltweit liegen. Ich wäre zufrieden gewesen, wenn sich das Album 1.000 mal verkauft hätte!

Würdest du sagen, daß der Erfolg die Band in irgend einer Weise verändert hat?

Ich denke nur in einer positiven Weise! Keiner von uns ist zu einem Rockstar oder sowas geworden. Wir sind noch dieselben Jungs! Der Erfolg ist niemandem zu Kopf gestiegen. Wir hatten die Möglichkeit zu touren und eine Menge Gigs zu spielen. Und auch, viele Leute zu treffen. Wir sind dadurch auch erfahrener geworden, wenn es zum Live-Auftritte geht. Also wirklich nur auf eine gute Art!

Inwiefern denkst du, ist euer Label für den Erfolg verantwortlich?

Sie hatten natürlich einiges damit zu tun, da die Promotion ziemlich gut war! Spinefarm haben eine klasse Arbeit geliefert in Finnland. Und Nuclear Blast natürlich in Deutschland und Europa. Promotion ist natürlich eine sehr wichtige Sache, besonders wenn es das erste Album einer Band ist.

Ist es für die Bandmitglieder denn nun momentan möglich, von der Musik zu leben?

Oh, in gewisser Weise, ha!

Arbeitest du denn inzwischen oder lebst du noch bei deinen Eltern?

Nein, ich arbeite nicht und wohne noch bei meinen Eltern. Um allein von der Musik zu leben braucht es schon noch etwas mehr als ein gut verkauftes erstes Album. Aber es ist sicher mein Ziel, von der Musik leben zu können.

Was uns natürlich zum zweiten Album bringt. Für mich hört sich das neue Material zu dem vom Debüt sehr ähnlich an. Ich erwartete eigentlich, daß die Band einen Schritt weiter gehen würde, aber ich denke, ihr habt eher am Fine-Tuning im Songwriting und in der Produktion gearbeitet.

Ich finde nicht, daß es total gleich ist! Es gibt schon einige Unterschiede zwischen den Alben. Vielleicht ist die Bottom-Line dieselbe, aber es gibt schon viele Unterschiede. Speziell der gesamte Sound. Ich denke nicht, daß es noch dieser Death Metal ist.

Nun, das erste Album war ja eigentlich auch kein Death Metal, oder?

Ja, ich meine auch eher den Sound! Ich glaube auch, daß die Songs einfach besser sind und griffiger. Vielleicht auch melodischer, aber genauso aggressiver.

Die Songs, wie sie auf dem Album sind konnte eigentlich jeder erwarten, ich hätte mir da einfach ein paar mehr Überraschungen gewünscht.

Ich weiß, was du meinst, aber die Songs entstanden einfach sehr natürlich. Wir wollten keine spektakulären Veränderungen! Wenn es natürlich passiert wäre, hätten wir die Veränderungen genauso mit aufgenommen. Wir sind nicht die Art von Band, die einfach alles über den Haufen wirft, nur um der Veränderung Willen. Vielleicht wird das nächste Album ja ganz anders. Okay, die neuen Songs sind vielleicht wirklich ähnlich, aber einfach viel besser gemacht, besser gespielt und besser produziert.

Ebenfalls sehr ähnlich zum ersten Album ist das Coverartwork von ‚Hatebreeder‘. Könnte da ein Konzept dahinter stecken?

Ja, das war unsere Absicht! Das ganze Konzept geht um diese Grim Reaper Geschichte. Für mich ist der Grim Reaper wie ein Symbol für Heavy Metal und das paßt auch wirklich gut. Ich mag es auch, so eine Figur oder einen Charakter zu haben, wie z.B. Eddie von Iron Maiden.

Besitzt euer Grim Reaper denn dann auch einen netten kleinen Namen?

Wir müssen ihm mal noch einen geben. Viele Bands haben so einen Charakter und ich finde das einfach cool.

Gibt es denn dann auch eine Geschichte zu eurem Charakter oder ist es nur ein Symbol für die Band?

Es ist einfach ein Symbol für die Band, da es sehr gut zum Bandnamen paßt, zur Musik usw.

Okay, zurück zur Musik! Für mich hat ‚Hatebreeder‘ die größten Momente, wenn es einfach rockt, in metallischer Hinsicht. Wie z.B. beim Titelsong gegen Ende. Was hat euch hierbei beeinflußt?

Ich mag alten Metal. Ich wollte einfach eine Kombination aus modernem Metal Sound wie Black Metal und Sachen wie OZZY OSBOURNE. Ich liebe seine Musik. Ja, OZZY OSBOURNE, W.A.S.P., TWISTED SISTER, die rockigen Sachen. Ich habe viele Einflüsse, auch von Power Metal Bands wie JUDAS PRIEST und MANOWAR z.B., die ich sehr mag!

Wie sieht es denn mit Side-Projects in der Band momentan aus. Bist du da noch der einzige, oder haben auch andere Bandmitglieder ein paar Sachen am laufen?

Nein, nur ich spiele bei SINERGY. Und dann noch bei IMPALED NAZARENE. Aber das sind eigentlich nicht meine Bands, keine Side-Projects. Wenn ich etwas anderes machen will, also auch andere Sachen schreiben und so, würde ich eine andere Band gründen.

Also sind die anderen Bands eher eine Art ‚mit Musik experimentieren‘?

Ja, exakt. Ich spiele gerne verschiedene Arten von Metal, was IMPALED NAZARENE und CHILDREN OF BODOM ja absolut sind. Und natürlich kann man da auch übers Geld reden, um so mehr ich arbeite, um so mehr Geld bekomme ich. Selbstverständlich mache ich das nicht nur, um Geld zu bekommen! Ich habe damit angefangen, weil ich Musik wirklich liebe. Aber da es jetzt zu meinem Job wurde, muß ich damit natürlich auch Geld verdienen.

Okay...da wir gerade von anderen Bands reden...wie sehen deine Kontakte zur finnischen Metal-Szene aus, die ja zur Zeit sehr erfolgreich ist. Es gibt auch sehr viele verschiedene Bands, wie z.B. euch, Sentenced, Apocalyptica usw.

Ja, jeder kennt hier den anderen. Ich kenne die STRATOVARIOUS-Jungs, die absolut cool sind und absolut keine Rockstars oder AMORPHIS und natürlich IMPALED NAZARENE.

Konkurrenzdenken?

(zögerlich) Nein...

Hört sich aber nicht überzeugend an...

Du meinst wie ein Wettbewerb unter den Bands? Nein, wir haben keinen speziellen Sound, wie z.B. den Göteborg-Sound. Jeder in Finnland klingt anders. Wenn du CHILDREN OF BODOM und SENTENCED vergleichst, ist das ganz was anderes. Und die Bands, die wie andere klingen, sind einfach nicht so groß. Also keine Konkurrenz!

Wie sieht es denn mit deinem alten Statement aus, daß du die Menschheit haßt?

Ich glaube, viele Leute haben mich in der Beziehung mißverstanden! Viele Leute haben mich gefragt, warum ich Menschen hasse. Ich bin kein Freak, der Leute auf der Straße umbringt! Ich bin Menschen gegenüber sehr skeptisch. Ich hab mit vielen Leuten schlechte Erfahrungen gemacht und es geht einfach darum, daß wenn ich jemanden treffe ich ihm nicht sofort vertrauen kann, bevor ich ihn kenne oder ihn gleich cool finden.

Für mich hat sich das auch ziemlich widersprüchlich angehört, da Musik doch genauso eine Art von Kommunikation ist.

Yeah, ich möchte selbstverständlich mit Leuten über meine Musik in Berührung kommen! Aber nicht so, daß ich mit den Leuten gleich abhängen möchte oder so. Ich möchte mit meinen Fans schon einen engen Kontakt haben.

Ich bin auch etwas überrascht, da dir als Interviewpartner ja ein recht schlechter Ruf voraus geht. Ich dachte eigentlich, unser Interview wäre ziemlich schnell erledigt :-). Hast du dich in der Beziehung irgendwie verändert?

Haha, meine Promoter von Nuclear Blast waren da etwas angepisst von mir, da ich nicht viel geredet habe. Ich weiß nicht, es ist jetzt ganz anders, da wir ein zweites Album haben und ich einfach viel mehr zu erzählen habe. Als ich für das erste Album Interviews machen sollte, hatte ich einfach nicht viel zu erzählen! Ich möchte ja auch keinen Bullshit bringen.

Ich denke auch, daß Musiker sowas auch ihren Fans irgendwo schuldig sind.

Ja, exakt, vollkommen richtig!

Was glaubst du überhaupt, was du deinen Fans schuldig bist?

Ich mag Musik, die den Menschen Gefühle vermittelt und die Gefühle ausdrückt. Für mich war es immer so, daß die Musik der beste Weg war, Depression und Wut und solche Sachen zu vermitteln. Natürlich habe ich viele Dinge gemacht, um meine Gefühle auszudrücken, aber Musik hat sich als der beste Weg herauskristallisiert. Besser als irgendwie Schaden anzurichten. Ich denke, vielen Metal-Fans bringt es was, so mit negativen Gefühlen umzugehen.

Na gut, kommen wir mal wieder langsam zum Schluß....wie sieht es mit den 3 Alben aus, die du dir zuletzt angeschafft hast?

Uhm...nun das ist schwer, die Alben, die ich mir zur Zeit anhöre sind ‚Bark at the Moon‘, ‚No Rest for the Wicked‘ und ‚The Ultimate Sin‘ von OZZY.

Wie sieht es mit deiner Meinung zum Internet, Bandhomepages und CD-Roms aus?

Ich denke, das ist echt großartig! Ich benutze das Internet selbst nicht, da ich mit Computer nicht so sehr viel anfangen kann. Ich denke aber, daß es eine gute Sache ist um Informationen zu verbreiten. Es ist für die Leute einfacher, an Informationen heranzukommen, anstatt rumrennen zu müssen und sich Magazine zu suchen. Speziell dem Musik-Business bringt das Internet sicher viel. Mit Email und so weiter ist es sicher auch einfacher, mit einer Band in Kontakt zu kommen.

Wie sieht es denn mit herausragenden Live-Erlebnissen aus?

Es gab sehr viele schlecht Dinge, die mir live passiert sind, haha. Ein gutes Live-Erlebnis ist meiner Meinung nach keine Frage von der Menge der Zuschauer. Ich spiele lieber für 50 Leute die voll in der Musik drin sind und ausflippen als vor 800 Leuten, die einfach nur zuhören. Ich weiß nicht, das größte Gefühl ist sicher, wenn man von den Leuten eine gute Resonanz bekommt. Ich hatte aber eigentlich nur ein wirklich schlechtes Erlebnis, das war 1997, ein paar Monate, nachdem unser erstes Album raus kam. Es war wohl unser sechster Gig mit CHILDREN OF BODOM überhaupt. Wir hatten nicht viel Erfahrung, und alles lief schief. Meine Saiten sind dreimal gerissen oder so, ich mußte die Gitarre wechseln, das Tuning stimmte nicht mehr und bei ‚Warrior‘ spielte Alexander statt mit der Verzerrung mit dem klaren Sound das Hauptriff. Er wollte den Verzerrer reparieren, hat es aber nicht hingekriegt. Ich flippte absolut aus, ich wollte einfach nur heim, haha. Ich dachte nur ‚Scheiße, raus hier!‘ Sowas macht mir aber heute nicht mehr viel aus! Ich geb’ meine Gitarre weiter, laß mir eine neue Saite draufmachen und singe halt. Oder bei einem Gig vor kurzem schnitt ich mir am Bass von Henkka irgendwie die Stirn auf und es tat weh wie Hölle. Aber es machte nichts, da das Publikum so super war und es war mir einfach egal.

Wie sieht es mit einer echten Persönlichkeit aus? Wen würdest du gerne mal in deinem Leben treffen, was würdest du die Person gern fragen?

Oh, da gibt es einige, in erster Linie Gitarristen. Ich würde gerne Randy Rhoads treffen! Jake E. Lee und Zakk Wylde natürlich. Paul Gilbert, Steve Vai. Ich weiß nicht, was ich sie fragen würde, das würde ich dann rausfinden, wenn ich sie treffen würde, haha.

In der kleinen Abschlußplauderei erzählte mir Alexi noch, daß ich mit meinem Interview Glück gehabt hätte, da er vor ein paar Wochen täglich mehrere Interviews geben mußte und da nicht ganz so gut drauf war. Auch die Tatsache, daß wir am abend noch AMORPHIS treffen würde, freute ihn sehr und er ließ Grüße ausrichten. So weit kann es mit der Menschenfeindlichkeit also echt nicht sein und auch wenn sich meine Euphorie für das neue Album in Grenzen hält, hat der Name CHILDREN OF BODOM für mich einen ganz neuen Sympathiestellenwert eingenommen.

(Translation)
Somehow kept my expectations regarding the interview with Alexi Laiho of Children of Bodom fairly limited. The reputation of a maulfaulen Finns rushed to the singer and guitarist already provided for a while and I made me really taken it, finally got a proper interview to be unsympathetic. But my Glückssträhne seems to pause, even Alexi Laiho made this interview to be an extremely pleasant experience! But read yourself ...

(Interviewer)
As the first times I'm interested in how the band Children of Bodom after the very considerable success of the first album, Something Wild 'as the situation clearly has come.

(Alexi)
It was of course a great shock for everybody, because something we did not expect. We really thought that nobody really like the album would be different because the fan perhaps too much in the other direction went. Of course, it all pleased that it ran so good! I am absolutely satisfied with the sales figures, so are 20,000 worldwide. I would have been happy if the album had sold 1,000 times!

Would you say that the success of the band in any way changed?

I think only in a positive way! None of us has become a rock star or something has become. We are still the same guys! The success is no one to head risen. We had the opportunity to be tours and a lot of gigs to play. And also, many people to meet. We are therefore also become experienced when it goes live performances. So really only a good way!

To what extent do you think is your label for success?

They obviously had a lot to do, because the promotion was pretty good! Spinefarm have a great work delivered in Finland. And of course Nuclear Blast in Germany and Europe. Promotion is obviously a very important thing, especially if it's the first album of a band.

Is it because the band members now currently possible, from music to live?

Oh, in some ways, ha!

Are you working now or because you still live with your parents?

No, I do not work and still live with my parents. To solely by the music needs to live it a little more than a good first album sold. But it is certainly my goal, from music to be able to live.

As far as we are of course for the second album brings. For me to hear the new material on the debut of very similar to. I actually expected that the band go a step further, but I think you have more on fine-tuning in songwriting and production work.

I do not think it is totally the same! There are some differences between the albums. Perhaps the same bottom-line, but there are many differences. Especially the whole sound. I do not think there is still this is Death Metal.

Well, the first album was actually no Death Metal, right?

Yes, I also prefer the sound! I also believe that the songs are simply better and manageable. Perhaps even melodic, but equally aggressive.

The songs, as they are on the album could really expect any, since I had just a few more surprises desired.

I know what you mean, but the songs were just very natural. We wanted no spectacular changes! If it obviously would have happened if we had the same changes included. We are not the kind of band that just pile everything on the raises, only to change the will. Perhaps the next album is quite different. Okay, the new songs are probably really similar, but simply much better done, played better and better produced.

Also very similar to the first album is the cover artwork of Hatebreeder. Might as a concept behind?

Yes, that was our intention! The whole concept is about this story Grim Reaper. For me, the Grim Reaper as a symbol for heavy metal and fits really well. I like it, so a character or a character, such as Eddie from Iron Maiden.

Does your Grim Reaper since then also a nice little name?

We need him to another times. Many bands have such a character and I think this is just cool.

Because then there is also a story about your character or is it just a symbol for the band?

It is simply a symbol for the band, because it is very good for the band name fits the music, etc.

Okay, back to the music! For me, Hatebreeder 'the greatest moments when it just rocks, in metallic terms. E.g. at the title song towards the end. What has this affected you?

I like old metal. I wanted simply a combination of modern metal sound like Black Metal and stuff like Ozzy Osbourne. I love his music. Yes, Ozzy Osbourne, WASP, TWISTED SISTER, rocking the property. I have many influences, including power metal bands like Judas Priest and Manowar, for example, which I very much!

What about Side-Projects in the band from now. Are you still the only, or also have other band members a few things on the run?

No, only when I play SINERGY. And then when Impaled Nazarene. But these are not really my bands, no side-Projects. If I want to do something else, including other things to write and so, I would start another band.

So are the other bands rather a way of experimenting with music '?

Yes, exactly. I like playing different kinds of metal, which Impaled Nazarene and Children of Bodom are absolutely yes. And of course, since you can also talk about money, the more I work, the more money I get. Obviously I do not just to raise money to get! I've started to adapt because I really love music. But because it is now my job was, so of course I must also earn money.

Okay ... since we are talking of other bands ... what are your contacts with the Finnish metal scene, which is currently very successful. There are also many different bands, such as you Sentenced, Apocalyptica, etc.

Yes, everyone here knows the other. I know the STRATOVARIOUS boys who are totally cool and absolutely no rock or Amorphis and of course Impaled Nazarene.

Competition thinking?

(tentative) No. ...

Sounds convincing but not in ...

You mean like a competition among the bands? No, we do not have a specific sound, such as the Gothenburg sound. Each sounds different in Finland. If you CHILDREN OF BODOM and Sentenced compare, is quite something else. And the bands that sound like others, are simply not that big. So no competition!

What about your old statement that you hate humanity?

I think many people have asked me in the relationship misunderstood! Many people have asked me why I hate people. I'm not a freak, the people on the street kills! I'm very skeptical person. I have bad experiences with many people and it is simply a matter that if I meet someone I can not trust immediately, before I know him or find him equally cool.

For me, the fairly even contradictory listened as music but as a kind of communication.

Yeah, I would obviously with people about my music coming into! But not that I do with the people depend wants equal or so. I want my fans already have a close contact.

I am also a bit surprised, because as you interview a fairly even worse reputation precedes. I thought our interview would be done fairly quickly :-). Have you in the relationship somehow changed?

Haha, my promoter of Nuclear Blast were angepisst something from me, because I did not talk much. I do not know, it is now quite different, because we have a second album and I would simply rather have to tell. When I first album for the interviews should make, I had simply not much to tell! I would also bring no bullshit.

I also think that musicians and their fans something somewhere are guilty.

Yes, exactly, perfectly right!

What do you think about what you've been your fans?

I like music that conveys the human feelings and the feelings expressed. For me it was always so that the music was the best way, depression and anger and such things to convey. Of course I have done many things to express my feelings, but music has proved to be the best way out. Somehow better than damage. I think many metal fans what it brings, as with negative feelings deal.

Well, we once again slowly at the end .... what of the 3 albums from the last you've purchased?

Uhm ... now it is difficult to identify the albums that I am currently listening to: "Bark at the Moon "," No Rest for the Wicked "and" The Ultimate Sin 'by Ozzy.

What are your thoughts on Internet homepages tape and CD-ROMs from?

I think this is really great! I use the Internet itself, since I use computers only so much can begin. But I think that it is a good thing to disseminate information. It is easier for people to information availability, rather than to have to rumrennen and magazines looking for. Especially the music business brings the Internet safe lot. With e-mail and so forth, it is certainly easier, with a band to come into contact.

What does it with outstanding experiences from live?

There were a lot of bad things that happened to me live, haha. A good live experience, I believe, is not a question of the crowd of spectators. I prefer to play for the full 50 people in the music and freak out there than 800 people, just listen. I do not know the greatest feeling is safe if one of the people gets a good response. I had actually just a really bad experience, that was 1997, a few months after our first album came out. It was probably our sixth gig with Children of Bodom ever. We have not had much experience, and everything went wrong. My strings are torn three times or so, I had to change the guitar, the tuning and agreed not to, Warrior 'Alexander played instead with the distortion with the clear sound the Hauptriff. He wanted to fix the distortion, but it has not hingekriegt. I absolutely went crazy, I just wanted to go home, haha. I just thought, shit, get out here! 'Gives me something today, but not much more! I give 'my guitar on, let me a new string and make it sing again. Or at a gig recently, I cut myself on the bass of Henkka somehow on the forehead and it did hurt like hell. But it did nothing, because the audience was so great and it was simply does not matter to me.

What does it with a real personality? Whom would you be happy times in your life meet, what would you like to ask the person?

Oh, there are some, primarily guitarists. I would like to meet Randy Rhoads! Jake E. Lee and Zakk Wylde of course. Paul Gilbert, Steve Vai. I do not know what I would ask them, which I would then find out if I would take it, haha.

In the small final chat Alexi told me yet that I interview with my luck would have it a few weeks ago several daily give interviews and had it not quite so good it was. Also the fact that we are at the evening meeting would Amorphis, pleased him very much and he could align greetings. How far can it with the misanthropy that is not true and even if my euphoria for the new album in boundaries, the name Children of Bodom for me a whole new significance sympathy received.
sleeper666 is offline  
Reply With Quote
Old November 2nd, 2008, 04:55 PM   #1406 (permalink)
children of COB
Deadnight Drinker

children of COB's Avatar

Thanks everybody for the interviews!

BTW I can't download those MTV interviews with Real Player. I'll try Camtasia one of this days if I can and I'll let you know. Sorry!

Quote:
Originally Posted by Alexi
When they ask "So what is the story behind the Lake Bodom?" you go "Aaah peeerkele!"

Quote:
Originally Posted by shredtastical about Children Of Bodom View Post
i never quite understood why everyone starts hating these kinds of bands when they stop sucking yngwie cock.
Quote:
Originally Posted by Swabs View Post
When attempting to express a point in an elaborate manner it should be flowing and quick to read, now excuse me while I go clean my monocle and buy a tophat.

Last edited by children of COB : November 2nd, 2008 at 04:58 PM.
children of COB is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 06:45 AM   #1407 (permalink)
(__Joonas__)
† Followed the Reaper †

(__Joonas__)'s Avatar

Horrible English, can't go on reading that..

Alexi still lived with his mom when he made Hatebreeder, interesting, never thought about that before.

The Hoff
(__Joonas__) is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 07:24 AM   #1408 (permalink)
sleeper666
MetalMutha

sleeper666's Avatar

@ children of COB: no problem, thanks for trying
sleeper666 is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 09:14 AM   #1409 (permalink)
dagurgisla
Senior Member

dagurgisla's Avatar

^that interview you posted has pretty weird translation, thanks though!
I swear I'll go out in my backyard, take a chainsaw, cut my legs off, dig my eyes out of their sockets with a spoon and eat them, cut off my penis with a plastic knife, barbecue it and feed it to my dogs and finally slit my wrists with a credit card if you really mean that
dagurgisla is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 10:15 AM   #1410 (permalink)
sleeper666
MetalMutha

sleeper666's Avatar

^ yeah, as I said, I had to use an online translator, which isn't the best way to translate anything, but I don't speak German I'm hoping someone who does will have a go at it!
sleeper666 is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 10:38 AM   #1411 (permalink)
innuenDO
Pottwahl

innuenDO's Avatar

Okay I'll give it a short try. i dont have much time today and i dont care about well structured sentences. I'll leave out some repetitions.

Children of Bodom Interview with Alexi Laiho
Interview 13.05.1999

My expactations about this interview with Alexi were quite low. He has the reputation of a reticent finn. And I expacted to have the "pleasure" to interview someone totally unsympathetic. But my lucky streak didnt break.

First of all i want to know how COB get along with the situation after the big success of your debut album

It was quite shocking because we didnt expect that. We thought no one will really like it because it has lots of different style and every genre fan base will see too much influence from other fan bases.
Of course we were really happy about the amount of sales. I'm totally satisfied with the 20.000 copies we sold world wide. I would have been satisfied if we reached 1000 sales - 20.000 are brilliant.

Do you think success changed the Band?

Yes in a positive way. None of us became a rock star- we are still the same crazy guys. Success didnt go to our heads. We had the possibility to go on tour, play lots of gigs and meet many people. Today we are not that nervous before live appearances. So it's really a positive influence for us.

How much, do you think, is the record label responsible for your success?

Well they did pretty good promotion for us. spinefarm in finland and nuclear blast in europe did do a great job. Promotion is a very important thing if you release your first output.

Can the band members live from their music (the money they earn from it)?

Oh yeah in a way, yes.

Do you still live with your parents or do you have a real job?

No i dont have a job i still live a my parents house. To live from your music you need more than one well selling first album. But it's my aim to live from our music.

This leads us to your second album: Hatebreeder. In my opinion it sounds similar to Something Wild. I expected the band to do a big step forward but i think you rather did finetuning on the song writing and the production process.

To be honest i dont think it the music is the same! There are differences between both albums. Maybe the bottom line stayed the same but there are differences. Especially the sound-it's not death metal anymore.

Well, the first album wasn't really death metal, was it?

I'm talking about the album's sound! Furthermore I think the songs are better and handier [ innuenDO: might be the wrong word-I meant something like tough]. Also more melodic but still the same aggressiveness

Everyone could expect the songs on Hatebreeder, i wished you put in more surprises.

I know what you are talking about but the Songs came out of us as they were-total naturally. We didn't want to include huge changes-but if changes came out of us we would have recorded them.
We are not that kind of a band that throws everything into disarray just for the sake of changing. We will see maybe the next album will be different.
Okay maybe the new songs [Hatebreeder songs] are similar- but better composed, produced abd recorded.

Both the artworks of Hatebreeder and Something are similar too. is there a concept behind that?

Yes this was our intention. The whole thing is about the Grim Reaper story. In my opinion the Grim Reaper is a well fitting symbol of Heavy Metal. I like to have a character or a figure like Eddie of Iron Maiden.

Does the Reaper have a tiny funny name?
We should name him. Many bands have such a character and I think it's cool.

Is there a story behind your character or is it only a symbol for the band?
It's only a symbol for the band that fits the band's name and our music.

Okay let's switch back to the music. For me Hatebreeder [the album] has the biggest moments when it rocks, in metal head regard. Like in the end of the title song. What has influenced you here?

I like old metal. I intended to do a combination of modern metal sound like black metal and things like Ozzy Osbourne. I love his songs. Yeah Ozzy, WASP, TWISTED SISTER, the rocking things. I have many influences from Power Metal like Judas Priest or Manowar-who i like very much.

Are you the only member who has a side project or do the others have some side projects running as well?

No, only i play in Sinergy and Impaled Nazarene. These arent my bands, arent side projects. if i wanted to do/write other things i would found anew band.

So these band are your way of experimenting with music?

Yeah right. I like to play different metal genres like COB and Impaled Nazarene are. And of course there's the nice side effect. the more you work the more money you get. Well I started with music because I love it but since it became my job I have to make money out of it. [didnt he say he doesnt have real job?].

Okay since we are talking about other bands. how are your connections to other finnish metal bands, finnish bands are very successful these days. there are lot of bands like COB, Senteced, Apocalyptica.....

In finnish metal scene everyone knows each other. I know the guys from Stratovarius who are really cool, or Amorphis and of course Impaled Nazarene.

Rivalry? [it's not the best translation but it means something like theres a competition between finnish bands]

(Hesitating) No....

Sounds not very convincing...

You mean a competition between the bands? No we dont have a special sound like the Göteborg-Sound. Finnish bands have each their individual sound. If you compare COB and Sentenced you see huge differences. and bands who sound like others arent that well known here.

What do you think about your old statement that you hate mankind?

I believe many people misunderstood me. They asked me why I hate men. I'm not a crazy freak who randomly shoots down people on the street. I'm sceptical about other people. I have made many bad experiences so when i meet someone i didnt know before i dont trust him on the first moment. I have to know him better before I find him cool.

But in my opinion this sounded like contradiction. Music is a kind of communication isn't it? [he doesnt explain what he meant by this sounded].

Yeah, of course I want to get in touch with people by music. but i dont want to instantly hang out with my fans. but i want to have good contact to my fans.

I'm very surprised about your behaviour. I expected this interview to end much earlier. because everyone says you are a bad partner for an interview. did you anyhow change in this context?

Yeah my promoters from Nuclear Blast were very pissed because i didnt talk so much. i dont know, it's totally different nowadays. after the second album you have much more to tell. After Something wild I didnt experience very much i could tell the interviewer about. And I dont want to tell bullshit.

I also think musicians owe about this to their fans. [guess it's a totally fucked up sentence ]

Yeah, exactly, you hit the nail.

What do you think owe you to your fans?

I like music which conveys feelings and expresses feelings to the listener. For me music was the best way to convey depression and rage and stuff like that. of course i did lots of things to express my feelings and thought but music was always the best way. it's better to cause damage on something. It's good for many metal fans to have this musical way to cope with their negative feelings.

Okay let's slowly come to and end: Which 3 albums did you buy lately?

That's hard. CD i listen a lot to lately are: Bark at the Moon, No rest for the Wicked and the Ultimate Sin by Ozzy.

How is your opinion about Internet, Bandwebsites and CD-Roms?

I those things are great. I dont use the internet because i dont know jack about computers. but it's a great way to distribute information. For the fans it's easier to get those informations from the web instead of music magazines. Especially the music business well get much from the internet. mails and shit are an easier way to contact new bands.

What about noticeable live appearances?
I experienced a lot of bad things live, haha. A good gig is not a question of the number of spectators. I rather play in front of 50 people who freak out than 800 who only listen to the music. I dont know, the greatest of all feelings is of course when you get good reputation after a gig.
We had only really bad gig. It was 1997 [Tavastia 97, as told on CRY]. It was our 6th COB gig a few months after release of Something Wild.
We didnt any coolness and every went wrong. i snapped 3 guitar strings- i changed guitars and everyone was out of tune. Alexander played the main riff of Deadnight Warrior without distortion a repair by him failed. I totally freaked out and wanted to go home,haha. I only thought: SHIT SHIT, let's leave this fuckin venue.
Nowadays i pass my guitar my tech fixes it and i only sing. Or a few gigs ago i cut my forehead on henkkas bass. But the crowd was cool and I didnt care.

What about real personalities? Who would you like to meet, what would you ask the person?

Of course there are lot's of guitar players. I would like to meet to meet Randy Rhoads, Jack E. Lee, Zakk Wylde, Paul Gilbert, Steve Vai. I dont know what to ask the now, when i meet them i will come up with some questions.

I a small final Alexi told my I was lucky with my interview because a few weeks ago he had to give lots of interviews a day and he was pissed.
On top of that he was happy about the fact that i was going to meet Amorphis by the and of the day and he asked my to present compliments to them. So his misanthropy cant be that tough. even though I dont like the new album so much [what a faggot ] the band reached a new state in my sympathetic scale.

no need to thank especially you Finnish translators

My Tabs on UG

Last edited by innuenDO : November 3rd, 2008 at 12:05 PM.
innuenDO is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 10:48 AM   #1412 (permalink)
marfal66
Senior Member

marfal66's Avatar

I didn't know about the assholereputation he had those days. How would he have got that reputation?

Thanks for the interview and the translation btw
marfal66 is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 11:17 AM   #1413 (permalink)
sleeper666
MetalMutha

sleeper666's Avatar

much better -thanks a lot, innuenDO!
sleeper666 is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 11:42 AM   #1414 (permalink)
hannah_d
Senior Member

hannah_d's Avatar

thanks sleeper and innunDO for that interview and translations! Interesting reading older interviews.
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 11:47 AM   #1415 (permalink)
valkokukka
I can still feel it

Thanks innuenDO for translating that interview!
valkokukka is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 03:57 PM   #1416 (permalink)
Fret
Senior Member

Fret's Avatar

Much thanks innuenDO! It was pretty interesting.
Fret is offline  
Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 05:28 PM   #1417 (permalink)
children of COB
Deadnight Drinker

children of COB's Avatar

Thanks a lot!

BTW, seems that he wasn't so mad at the internet some years ago It was a really cool interview IMO.

Quote:
When they ask "So what is the story behind the Lake Bodom?" you go "Aaah peeerkele!"

Quote:
i never quite understood why everyone starts hating these kinds of bands when they stop sucking yngwie cock.
Quote:
When attempting to express a point in an elaborate manner it should be flowing and quick to read, now excuse me while I go clean my monocle and buy a tophat.

Last edited by children of COB : November 3rd, 2008 at 06:16 PM.
Reply With Quote
Old November 4th, 2008, 03:51 AM   #1418 (permalink)
(__Joonas__)
† Followed the Reaper †

(__Joonas__)'s Avatar

Back in '99 the internet could do only good for bands. Now it's a drought for their album money.

The Hoff
(__Joonas__) is offline  
Reply With Quote
Old November 4th, 2008, 12:58 PM   #1419 (permalink)
children of COB
Deadnight Drinker

children of COB's Avatar

^No need to jump in defence of Alexi, I wasn't attacking him, just that it made me laugh

Quote:

Quote:
Quote:
Reply With Quote
Old November 5th, 2008, 11:19 AM   #1420 (permalink)
(__Joonas__)
† Followed the Reaper †

(__Joonas__)'s Avatar

I translated an article about Alexi's cars today from a Finnish magazine called V8.
I do some adds for this mag too so I spotted this from the promo I got today. Enjoy.

Dodge Monaco 1974 &
Pontiac Trans Am GTA 1991

The Brutal Duo

TV series Knight Rider and the movie Blues Brothers made such a big
impact on young Alexi Laiho that the Children Of Bodom headman
purchased the respective starring cars to himself.

Alexi got psyched over America -manufactured cars around the age of
10, and ever since he had the income has he driven yankees, winter or
summer. Actually American cars remain his only freetime hobbies
together with playing and skateboarding. Naturally the guitar virtuoso
shreds off on his guitar during freetime as well.

- I've digged cars a lot since I was a kid, and of course dad's cars
were the coolest, even tho they were Audis and BMW's. Before I was 10
I used to watch Knight Rider from the TV, which was where you had the
coolest car in the world back then, KITT, the black Pontiac Trans Am.
A bit later I was struck by the movie Blues Brothers. I think the Dodge
Monaco is the most badass car ever, remembers Alexi, who since then
has watched the cult film for hundreds of times.

Because it was not possible to purchase an own car yet, Alexi
satisfied his most severe thirst for the hobby hanging around on the
cruisings and reading the mags. Around the time Trans Am became sort
of an obsession for him, which didn't go away when he got his first car.

- My first car was a BMW 320, just a regular teenager's shitbox. I
used it just for going from place to place but meantime spared money
for the real deal. In a couple of years I started seriously checking
out cars, and in the 2000 I found a wine red vintage '88 Pontiac
Firebird with 305 and manual. That was a good one from driveability
and I used it allover the year.

- I made trips all around the world, probably the most memorable one
was when I went to Göteborg with my second band [Sinergy] to record an
album. We had three blokes on the ride, two big guitar cases, people's
suit cases and all that, I still don't know how we managed to pull it
off. We all fit in and arrived as planned.

- The studio was upstairs at the building and the car was parked down
on the yard slot. I woke up in the middle of the night and figured a
bunch of fags were attempted to break into the Firebird. I screamed
gtfo as loud as I could and they ran off. They managed to tear off the
driver's side handle-lock. Plus they had tried to rip out some alarm
devices and cords, which fucked up the flicker on the other side.

- We made some successful errands across Finland with the Firebird.
The downhill started when a friend suggested I could handily switch
the 305 into a 350 TPI -engine.

The consequences were bad. The car spent some years at the garage, and
when Alexi finally took his car back, it would constantly halt to a
total freeze after half a kilometer of driving because of data bugs.

- It took so long that during the wait I had new cars coming and
going. Next one was a '83 Buick Electra farmer, which was practical for
transporting insanely large guitar cases. Only problem with the car was
its bad condition. The Monaco one I bought around the same time in 2003.

- I mentioned Monaco in a Soundi interview when we got carried away
to talk about cars. I jokingly advised them to write to the article
that if someone owns that car, please contact my record label
Spinefarm. Someone finally sent us his ID. The owner told in the phone
that he had a tuned 440 cid for engine, and that was it. Once I entered
the cockpit I knew it was mine, and made a deal.

It was a true Suomi-car in question, a former keel-figure for a
company in Mikkeli, with an original caretake instruction book since
the '90s included. The 440ci had accidentally been drilled to an
oversize of 0,030 and had 10,5l mugs for pistons. The cell caps are
from hte '70s and a notch tighter than normal. The front axel diameter
is harsher as well. Twin exhaust pipes. An inch more than 400bhp, which
comfortably moves the 2-ton pile of a vehicle.

- I drove the Monaco for the first winter, but it felt like reaping
an oldie so I just dropped it. At summer the car is used to taking off
and heading to some town with friends to hang around, also I
participate in the Helsinki cruising event everytime I'm around.

- Monaco has worked smooth and left me on the road just once. I was
driving home from Turku when I realized the indicators don't work at
all. I made the worst mistake and put the window wipers on. They
totally fucked up. Eventually all the revs went down and the car
stopped in the middle of nowhere, as the accumulator emptied due to
broken recharger.

- My phone accumulator was also empty, so I could do was take a walk.
After some time I got desperate and got up right at the next ramp. I
arrived to a little village with a bar. There, a local lady ordered me
a cab and that was good because the locals didn't like a punker like
this dropping by asking for a taxi. The next day we went to get the car
back safe with a friend. Plus to what happened the only thing that
needed fixing was a slightly slided off 727-gearing.

- Monaco looks like a trabant that can't move nowhere. In reality it
reaches the 200km/h mark quite quick. I love messing around with the
tuning cars, and admit that's happened sometimes. I was gonna have the
Monaco painted in the future, but I'm not gonna make it some car show
sight. Just the rust off and same colour on. But you need to keep the
ghetto spirit, Alexi plans.

- After a failed engine-swap I started looking for a new Firebird. I
looked for the V8 magazine on-sales and spotted a '91 Trans Am GTA
350ci. I went for a test ride and right on the first pedal touch it
felt different. That was it.

- The car was in good shape. The engine was standard but it had a
shift kit. Really good driveability. It's a light-weight yet menacing
car. The floor works smooth except on rocks. It's also nice for long
journeys because it doesn't drink up as heavy as Monaco. It's also on
year-round use. I planned to have it painted matt-black and illustrate
an eagle on the front deck, Mad Max style. Most of these cars appear
red so this would be different.

Alexi also has a third car, '91 Caprice farmer, which was at the garage atm.

- I was looking for a newer model Caprice farmer and found one with a
290bhp LTI-engine fitted. It moved around real nicely even as it's a
space-miracle designed for 8 people. It can fit an immense amount of
shit in it as well as people. Driving long distances goes nice and
smooth. I've done some summer festival tours with it as well. Even tho
there's a bus going to the venues, nothing wins this as a festival car.

- At the meantime I used to own a Chevrolet Silverado 1500 crew cab
spikey with a 4,3l V6. Awesome ride that carried a lot of stuff with
you, especially if it wasn't raining. All my cars are for use. I
recently had plans for purchasing a new pickup, but prices are rocket
science. I'm not gonna pay 70k for some fucking spikey, comments Alexi
who has particularly Mopar and GM products close to heart.

Alexi's collection of cars is set to get bigger in the future with a
'69 Charger. Same one from one of Alexi's fave movies, Dukes of Hazard.

Children Of Bodom is a fairly car-fanatic band. Plus to Alexi, the
sound check guy is into yankees, and owns for example Alexi's former
Firebird. The other guitarist is into old Datsunis. Alexi himself has
the duo of cars he's craved for since he was a child.

The beefed-up and de-compressed 440ci engine's neutral running revs
are menacing. Nearly 400bhp sets the floor on a test. It has thus been
properly strengthened.

Monaco is a true Suomi-car and has a good-shaped couch-style bench
fitted in. Alexi thinks it both works and is comfortable. The car will
never any fancier pop-machine placed than a regular casset player,
because the engine voice itself is music to ears.

The Hoff
(__Joonas__) is offline  
Reply With Quote
Old November 5th, 2008, 11:38 AM   #1421 (permalink)
valkokukka
I can still feel it

Thanks Joonas!
valkokukka is offline  
Reply With Quote
Old November 5th, 2008, 12:11 PM   #1422 (permalink)
happilemon
Senior Member

happilemon's Avatar

Thanks for the interviews!
happilemon is offline  
Reply With Quote
Old November 5th, 2008, 12:51 PM   #1423 (permalink)
sleeper666
MetalMutha

sleeper666's Avatar

really interesting article - thanks a lot for the translation Joonas! (btw, what's a spikey?!)
sleeper666 is offline  
Reply With Quote
Old November 5th, 2008, 06:15 PM   #1424 (permalink)
children of COB
Deadnight Drinker

children of COB's Avatar

Thanks Joonas! That was a really nice and different one!

Quote:

Quote:
Quote:
Reply With Quote
Old November 6th, 2008, 05:23 AM   #1425 (permalink)
R34p3r
1 am teh Edit0rz

R34p3r's Avatar

Quote:
actually American cars remain his only freetime hobbies together with playing guitar and skateboarding

though, indeed a really cool interview
R34p3r is offline  
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules