This site is supported by the advertisements on it, please disable your AdBlocker so we can continue to provide you with the quality content you expect.

Welcome to Our Community

Wanting to join the rest of our members? Feel free to sign up today.

7 string guitar question

Discussion in 'Backline' started by Lazzari, May 3, 2009.

  1. Lazzari

    Lazzari Chakachakalabuchaka

    Joined:
    Aug 18, 2008
    Messages:
    439
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    In a Shitty Country (Venezuela)
    So after some reviews about the Ibanez RG 7321 im finally going to give it a go ! any things i should know about this guitar ?
     
  2. AudioPhile777

    AudioPhile777 Mathew Cohen

    Joined:
    Apr 12, 2007
    Messages:
    3,710
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Chatsworthingtonshire, CA, USA
    I've got two of these... I'm replacing the pickups... neck pup sounds fine, but the bridge could use some definition... ordered two DSonic 7s, so when they get here tomorrow (hopefully) I'll let you know how they are...

    The guitars, though, feel and play really well. If I were you I would grab one, and then replace the bridge pickup...
     
  3. cobhc

    cobhc Amiga Enthusiast

    Joined:
    Oct 30, 2003
    Messages:
    5,420
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Nottingham, England.
    Yeah, I'd say get an EMG707 in there and you'll be cool as that'll fill out the somewhat thin sounding basswood body.
     
  4. CarlBlomqvist

    CarlBlomqvist Here to learn

    Joined:
    Jun 18, 2008
    Messages:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Skövde, Sweden
    From clips I've heard, the 707 makes ugly string noises! Try the 707-81 instead.

    There are threads about this on the forum.
     
  5. Lazzari

    Lazzari Chakachakalabuchaka

    Joined:
    Aug 18, 2008
    Messages:
    439
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    In a Shitty Country (Venezuela)
    Thanks guys for all the replies.. Ive heard some problem with the guitar not handling heavy string gauges ? Is that true ?
     
  6. decoy205

    decoy205 STUCK IN HELL

    Joined:
    Sep 4, 2008
    Messages:
    336
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    I would replace the crappy stock pots too. just redo the electronics to suit you and you'll be much happier. Good guitars great necks on 'em.
     
  7. Metaltastic

    Metaltastic Member

    Joined:
    Feb 20, 2005
    Messages:
    19,931
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Pretty sure EMG 7 string pickups won't fit in a guitar that isn't pre-routed for 'em! :(
     
  8. Lazzari

    Lazzari Chakachakalabuchaka

    Joined:
    Aug 18, 2008
    Messages:
    439
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    In a Shitty Country (Venezuela)
    yeah i know i must cut some wood and re route the guitar if i want to put a emg ! maybe ill try also with some SD Blackouts, (thanks to the shootout that Marcus did i thinkg the SD Blackouts arent that bad but not as good as a emg thou) but who knows maybe ill try a D Sonic from DiMarzio.. Damn i hate not knowing what ill do...
     
  9. Metaltastic

    Metaltastic Member

    Joined:
    Feb 20, 2005
    Messages:
    19,931
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Yeah, the Blackouts are definitely usable, so that'd be my vote for a 7-stringer!
     
  10. Lazzari

    Lazzari Chakachakalabuchaka

    Joined:
    Aug 18, 2008
    Messages:
    439
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    In a Shitty Country (Venezuela)
    Yeah im also leaning towards that option too.. but the emg is better.. maybe not THAT much, but they are better, at least for metal ! Oh and btw thanks Marcus for that Shoot-out ! it did help on this situation lol
     
  11. Metaltastic

    Metaltastic Member

    Joined:
    Feb 20, 2005
    Messages:
    19,931
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Hey, my pleasure man, I was really curious myself how they stacked up! :D
     
  12. Dylan S

    Dylan S Celephai

    Joined:
    Feb 27, 2009
    Messages:
    1,193
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Australia
    I definitely agree with putting a blackout in the bridge of that guitar.

    From what I've heard, the 7321's are great for the money. I've played a few and although I thought they felt horrible (mostly because of old light gauge strings) I thought that their construction and everything, far surpassed how much the guitar was actually worth.

    I'm more of a schecter fan myself though. :D
     
  13. Lazzari

    Lazzari Chakachakalabuchaka

    Joined:
    Aug 18, 2008
    Messages:
    439
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    In a Shitty Country (Venezuela)
    yeah maybe the schecter hellraiser is better, but its out of my budget for the moment, the only thing i hated bout my hellraiser was the NECK damn i hated that neck so much.. its like a bat
     
  14. Metaltastic

    Metaltastic Member

    Joined:
    Feb 20, 2005
    Messages:
    19,931
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Especially on the 7-strings, my good god - my friend brought his over yesterday, I really just couldn't believe it!
     
  15. Lazzari

    Lazzari Chakachakalabuchaka

    Joined:
    Aug 18, 2008
    Messages:
    439
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    In a Shitty Country (Venezuela)
    Yeah i mean they sound really good and all that stuff but in playability the Ibanez just wins the races by 100 miles.. also the schecter is heavy as hell
     
  16. motomoto

    motomoto Member

    Joined:
    Mar 20, 2009
    Messages:
    951
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Thats because the hellraiser has mahogany body(heavier than the basswood on the ibanez).BTW.Anybody knows if the 707:kickass: fits in the basic Schecter Diamond C-7?It comes with active duncan designed pickups:puke:.
     
  17. Metaltastic

    Metaltastic Member

    Joined:
    Feb 20, 2005
    Messages:
    19,931
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Judging by this pic, it looks like the 707 would fit with little to no routing, but you'd definitely wanna measure first to be sure! Pretty nice lookin' axe too!
     
  18. Lazzari

    Lazzari Chakachakalabuchaka

    Joined:
    Aug 18, 2008
    Messages:
    439
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    In a Shitty Country (Venezuela)
    it will fit i think, its a basic bass housing..
     
  19. cobhc

    cobhc Amiga Enthusiast

    Joined:
    Oct 30, 2003
    Messages:
    5,420
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Nottingham, England.
    Seen so many people mention the necks on Schecters being mega thick, coming from my main guitar being an epi les paul, I shouldn't expect too much of a difference right?
     
  20. Metaltastic

    Metaltastic Member

    Joined:
    Feb 20, 2005
    Messages:
    19,931
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Eh, Pauls have so many different necks, only one way to be sure! Also, I think the nut (and thus fretboard) is slightly wider on Schecters, which heightens the effect
     

Share This Page