This site is supported by the advertisements on it, please disable your AdBlocker so we can continue to provide you with the quality content you expect.

Welcome to Our Community

Wanting to join the rest of our members? Feel free to sign up today.

Controversial opinions on metal

Discussion in 'General Metal Discussion' started by The Ozzman, Mar 17, 2008.

  1. LuminousAether

    LuminousAether My name is Distance

    Joined:
    Dec 22, 2001
    Messages:
    4,418
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Columbus, Ohio
    you know it brotha. gotta keep things clear and logical.
     
  2. Kara-Shehr

    Kara-Shehr Member

    Joined:
    Sep 2, 2010
    Messages:
    3,233
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    If Nicholas Barker would have played on Abrahadabra it would be 10x better atleast.
     
  3. Saparmurat_Niyazov

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    6,151
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nebraska
    Nick Barker is an incredible drummer. I wonder why he can't stay in any one band for very long. Maybe he's a fucking douche.
     
  4. Kara-Shehr

    Kara-Shehr Member

    Joined:
    Sep 2, 2010
    Messages:
    3,233
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    That it is weird. Marco Pitruzzella is the same way.
     
  5. Satanstoenail

    Satanstoenail My Larpstyle determines my Derpstyle

    Joined:
    Sep 6, 2006
    Messages:
    11,565
    Likes Received:
    3,678
    Trophy Points:
    113
    Location:
    Arse End
    Yeah.
     
  6. sevag00

    sevag00 Order to Chaos

    Joined:
    Jan 29, 2006
    Messages:
    4,677
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Beirut
    Yes. His drumming on PEM is just incredible.
     
  7. Vossyrus

    Vossyrus Member

    Joined:
    Apr 25, 2007
    Messages:
    2,915
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Canada
    It's been a while since I last listened to Old Man's Child's debut album Born of the Flickering. Such a fantastic album, very well-written and easily Galder's finest work. The production is just perfect! I've always thought this album was criminally underrated and overlooked.
    [​IMG]
     
  8. Christgrinder666

    Christgrinder666 New Metal Member

    Joined:
    Oct 15, 2010
    Messages:
    21
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    1
    I like this thread...

    Tom Englund over emotes in his singing & it makes a lot of his vocals sound comical.

    George Kollias isnt as good as his reputation would have you believe

    Necrophagist's riffs are all quite samey.

    Despite being in a band with large grindcore influences, grindcore all sounds the same to me... :cry:

    Jonas Renske is as shit a bass player as the bassist from Bullet for my Valentine (who if you dont know is really really shit)
     
  9. Christgrinder666

    Christgrinder666 New Metal Member

    Joined:
    Oct 15, 2010
    Messages:
    21
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    1
    If it was a choice between having Nick Barker drumming on it or Vortex doing clean vocals on it, Id pick Vortex every time.
     
  10. just metal

    just metal Member

    Joined:
    May 24, 2008
    Messages:
    324
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    SA
    :lol:
     
  11. VelociBrad

    VelociBrad Spawn of Possession

    Joined:
    Sep 30, 2006
    Messages:
    2,082
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Location:
    NYC
    how in the world does Pig Destroyer sound the same as Nasum or Brutal Truth? they are so difference as far as grind goes. maybe you just have no clue about grind.
     
  12. Christgrinder666

    Christgrinder666 New Metal Member

    Joined:
    Oct 15, 2010
    Messages:
    21
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    1
    Point taken. I should perhaps have said 'Grindcore songs on any given grindcore album often sound the same to me'
     
  13. VelociBrad

    VelociBrad Spawn of Possession

    Joined:
    Sep 30, 2006
    Messages:
    2,082
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Location:
    NYC
    I could see that yeah.
     
  14. Christgrinder666

    Christgrinder666 New Metal Member

    Joined:
    Oct 15, 2010
    Messages:
    21
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    1
    I mean, dont get me wrong. I like Mumakil a lot. But if I put on a Mumakil album, it all blends together into one thing. I couldnt talk to you about it in terms of song titles & riffs. Same for most grind.
     
  15. Belligerent

    Belligerent Greekus Urungus

    Joined:
    Mar 15, 2006
    Messages:
    11,061
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    36
    Location:
    The Low Low, IL
    sigworthy tbh
     
  16. Einherjar86

    Einherjar86 Active Member

    Joined:
    Jan 15, 2008
    Messages:
    18,311
    Likes Received:
    1,803
    Trophy Points:
    113
    Location:
    The Ivory Tower
    Yeah, dancing around stage in a leotard and puffing away at a flute is very manly. :cool:

    But I agree, Tull is the epitome of badassery.
     
  17. waif

    waif Member

    Joined:
    Sep 7, 2007
    Messages:
    18,908
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Montreal
    Dragonlord - Rapture is some pretty not-terrible black metal. Some parts are pretty tacky/cheesy/not-good, but there are some seriously awesome moments on there.
     
  18. Saparmurat_Niyazov

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    6,151
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nebraska
    Holy shit, that IS controversial. Wow. I don't know what to say to that except for... Dragonlord? Really? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
     
  19. waif

    waif Member

    Joined:
    Sep 7, 2007
    Messages:
    18,908
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Montreal

    I think this is pretty decent.
    Not great, but the album came on earlier and I realized my initial appraisal (what is this goofy shit) might have been too harsh.
     
    #20399 waif, Oct 27, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2015
  20. The Butt

    The Butt Unholy gas, flares from my ass

    Joined:
    Sep 10, 2007
    Messages:
    10,819
    Likes Received:
    943
    Trophy Points:
    113
    Location:
    The Neutral Zone
    :erk:

    I guess I'm not a fan of the cheesy BM.
     

Share This Page