This site is supported by the advertisements on it, please disable your AdBlocker so we can continue to provide you with the quality content you expect.

Welcome to Our Community

Wanting to join the rest of our members? Feel free to sign up today.

Power ballads

Discussion in 'Bar' started by lanky noob, Feb 10, 2013.

  1. lanky noob

    lanky noob Member

    Joined:
    Jan 13, 2012
    Messages:
    633
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    The shire, UK
    Nobody should ever write them, ever. Not because they're bad, they're fucking great, but because nobody can ever do a ballad like skid row.

    Discuss :D
     
  2. LiberaScientia

    LiberaScientia Cat Dad

    Joined:
    Apr 19, 2012
    Messages:
    378
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Portsmouth, UK
    Gotta say, Savatage also write/wrote a mean power ballad.



    R.I.P. Criss :(
     
    #2 LiberaScientia, Feb 10, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2015
  3. Sweetnothing

    Sweetnothing ¯\(º_o)/¯

    Joined:
    Aug 27, 2006
    Messages:
    999
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Madrid Spain
    Weren't Scorpions holding that? :p
     
  4. Terminus

    Terminus Member

    Joined:
    Apr 19, 2009
    Messages:
    2,799
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38


    Well no one but Testament anyway. :lol:
     
    #4 Terminus, Feb 10, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2015
  5. schwinginbatman

    schwinginbatman It's shittay!

    Joined:
    May 14, 2009
    Messages:
    499
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kansas
  6. lanky noob

    lanky noob Member

    Joined:
    Jan 13, 2012
    Messages:
    633
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    The shire, UK
    The legacy was seriously good too... but imo it's no quicksand jesus :D
     
  7. Skaldir

    Skaldir formerly known as Unicorn

    Joined:
    Nov 3, 2001
    Messages:
    3,558
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Germany
    power ballads rule :)
     
    #7 Skaldir, Feb 11, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2015
  8. DanLights

    DanLights Santa Hat Forever

    Joined:
    Jul 28, 2008
    Messages:
    7,121
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Alcalá de Henares, Madrid, Spain
    Nobody should ever do them because they suck ass and are super gay. Except Savatage, Savatage rules
     
  9. Jind

    Jind Grrrr!!! (I'm a bear)

    Joined:
    Mar 7, 2009
    Messages:
    2,546
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    I like a good Power Ballad every now and again - guess it depends on ones definition of a Power Ballad but in certain types of metal they come across just fine in my book.

    I thought Iron Maiden did a fine job with Coming Home on their most recent release.



    Hell even Metallica got into the Power Ballad business early on with the excellent Fade to Black on RtL



    And then once again with Sanitarium on MoP,



    When done well, a power ballad can add to an album, but when done badly they do indeed suck. It ultimately comes down to the the shitty music is just shitty music regardless the type or style and all subject to personal opinion.
     
    #9 Jind, Feb 11, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2015
  10. 53Crëw

    53Crëw Member

    Joined:
    Jan 31, 2007
    Messages:
    988
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Same here.

     
    #10 53Crëw, Feb 11, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2015
  11. Randyisgod15

    Randyisgod15 Mikey B Nasty

    Joined:
    Apr 15, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    New York


    Much more recent, but this one gets me every time



    And one of my all time favorites.
     
    #11 Randyisgod15, Feb 11, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2015
  12. DarkTom666

    DarkTom666 Member

    Joined:
    Oct 20, 2009
    Messages:
    175
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Montréal, Québec
    So many incredible power ballads out there.. Just happen to be listening to this one right now:



    Dat solo.
     
    #12 DarkTom666, Feb 11, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2015
  13. Skaldir

    Skaldir formerly known as Unicorn

    Joined:
    Nov 3, 2001
    Messages:
    3,558
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Germany
    That one rules!
    People that think the singer of Unmoored sounds familiar. It's Christian Älvestam btw.
     

Share This Page