This site is supported by the advertisements on it, please disable your AdBlocker so we can continue to provide you with the quality content you expect.

Welcome to Our Community

Wanting to join the rest of our members? Feel free to sign up today.

Saxon @ Bloodstock

Discussion in 'Saxon' started by SiliconMessiah, Mar 21, 2003.

  1. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    I shall be in attendence at Bloodstock and noticed that Saxon were playing, ive only heard good things about Saxon on the BLAZE bb (where i practically live :lol: ) but i was wondering if you could give me any links to sound samples of their songs, cheers!
     
  2. Crusader

    Crusader Metal addict

    Joined:
    Sep 13, 2002
    Messages:
    831
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    They have a few samples on www.saxon747.com , their official website :) Just click on "Releases" and scroll down, there's all the albums listed, so are the songs, the songs typed in blue can be downloaded for anyone! (just 4 songs though)
     
  3. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    cheers, ill check em out later :D
     
  4. Crusader

    Crusader Metal addict

    Joined:
    Sep 13, 2002
    Messages:
    831
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
  5. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    i downloaded Guns Blazing from that 747 site, sounds pretty darned good! Just the sort of metal i like

    i presume people from here will be attending Bloodstock? personally im going for BLAZE Hammerfall and now will defo go to watch Saxon, theyr on the first day with BLAZE arnt they?
     
  6. Eagle

    Eagle Raging Heathen!

    Joined:
    Sep 10, 2002
    Messages:
    1,900
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Northern Shores Of The Humber
  7. Caroline

    Caroline METALBABE!

    Joined:
    Apr 18, 2001
    Messages:
    466
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    The friday nite is gonna rawk so much :headbang:

    SM - get down to yer local record shop and pick up a Saxon compliation, they're prettey damn cheap these days.
     
    Nilion likes this.
  8. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    good idea C i was gonnaget some sort of album, but hadnt thought of a compi cos im a dunce :lol:

    anyone got any gd ideas for which compi, cos im assuming theres more than one, i wont go down to the record shop cos im a lazy bugga but ill go on amazon or sumit, much easier :lol:
     
  9. Crusader

    Crusader Metal addict

    Joined:
    Sep 13, 2002
    Messages:
    831
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Their latest album is a compilation, Heavy Metal Thunder, it has all their old classics re-recorded, with awesome sound, there's also compliations of the old songs, in their original versions, it must be 5 different of them!
    My tip is HMT, but wait for the Saxon "veterans" to tip you, they know best.
     
  10. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    well i didnt wait :lol: i kinda got carried away :D

    so HMT should be in my grubby mitts on Tuesday me thinks

    and on Monday i get As Live As Is Gets, the new Live album from BLAZE, a bit of shameless advertising me thinks, if any of you on here havnt heard BLAZE then i suggest u click on the pic in my signature and go get some! theres some great sound clips on the website from all 3 of their albums
     
  11. bert

    bert Member

    Joined:
    Oct 25, 2002
    Messages:
    189
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Yorkshire
    Silicon,did you know you can get HMT from SplashDVD FOR £8.45 inc.
    P+P? Amazon ain't always the cheapest!
     
  12. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    cheers! ill go and check that out then cancel my order from amazon pronto! :lol:

    if thats possible, which i assume it is
     
  13. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    ive already posted a very similar thread on the power quest board Eagle :D:lol:

    thank ever so much Bert for pointing out SplashDVD but its to late to cancel my Amazon order as they have already begun the dispatch process, i was rather annoyed :lol:

    but whats £4 when metals concerned? :lol:
     
  14. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    ok so ive had HVM thunder for a little while now and i must say its a grand album, ive been listening to it quite a lot, ive also ordered Power and The Glory for the low low price of £4 :lol: damned good deal i thought
     
  15. Paxoman

    Paxoman Member

    Joined:
    Sep 10, 2002
    Messages:
    2,528
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    A stranger in a strange land!
    Glad you liked HMT Silicon. Try out Unleash the beast, that's a storming album!
     
  16. SiliconMessiah

    SiliconMessiah Brilliant Bastards!!

    Joined:
    Feb 20, 2002
    Messages:
    779
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Harrow, London
    well i will expand my collection at some point in the future im sure, ive just been buying quite a few CDs of late

    another on my list now is the Power Quest CD who are opening on the Classic Rock day at Bloodstock. Theyr on at 630 and i reckon theyll be followed by BLAZE and then Saxon headlining, i know theres one more band to be confirmed for that day, theyll probs go on between PQ and BLAZE.

    Power Quest are, well, i dunno :lol: its kinda like Cheeses Metal in a way, but its good stuff, got keyboard stuff and all, even keyboard solos!!! *drool* :lol:

    check em out, im quite in to them now
     
  17. Blonde Becca

    Blonde Becca Member

    Joined:
    Aug 11, 2003
    Messages:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Essex!
    yes! and yes!
    I will most certainly be at Bloodstock.
     
  18. Michelle19

    Michelle19 New Metal Member

    Joined:
    Aug 22, 2003
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    I won a couple of tickets for Bloodstock (Friday only) from the Saxon website. However, my Dad also won some tickets for Friday (from the Blaze website), so we have 2 tickets spare. If anybody's interested in them, please email me (Michelle) at the following address:
    rex.wilkinson@ntlworld.com
     
  19. Magaly

    Magaly New Metal Member

    Joined:
    Aug 24, 2003
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Birmingham (England)/Originally Basque Country (Sp
    grrrrrrrrrrr i will not be able to see saxon´s concert because i work on friday and i will arrive on saturday to bloodstock!! grrr they could change nightwish for saxon on saturday!! hehehe :Smug:
     
  20. D.T.T

    D.T.T Dave Murrays Stunt Double

    Joined:
    May 20, 2001
    Messages:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    England
    I'll be going!

    Love Saxon...havnt seen Blaze since realease of 10th Dimension so
    What are Powerquest like anyone?
     

Share This Page

  • About Us

    Our music community has been around for almost 15 years and we pride ourselves on offering great metal music discussion, as well as music production and other closely related topics. We work hard every day to make sure our community is one of the best. Enjoy!
  • Like us on Facebook

  • Donate ♥

    We have worked hard for 15 years (and running) to make sure our Metal community is running fast, uses the best software, and isn't overloaded with advertising. If you love the forum as much as we love bringing it to you, please show your support with a generous donation. We really appreciate it!