Rappiolle ja muille jotka soittaa koskettimia

Zyklon

Grindblaster!!!!
Dec 1, 2001
3,064
0
36
39
Suomi Finland Perkele
Visit site
Niin siis tää on niille jotka tietää jotain kosketinsoittimien ja pianon tai jonku muun sellasen soittamisesta.. kun mulle on tullut nyt hirvee himo alkaa soittamaan koskettimia niin aattelin kysyä et millasilla soittovehkeillä se kannattaa aloittaa? ja tietääkö kukaan mistä sais halvalla jotku koskettimet?

Niin ja se vielä et mistä toi soitto niinku kannattais alottaa?
ja tietääkö kukaan mistä netistä sais kosketinsoitintabuja kaiken maailman Dimmu Borgireihin ja muihin sellasiin.. niissä on aika helvetin hienon kuulosia kosketinsoitin melodioita..

juu kiitos jos joku vihtii vastata..
 
Eiku mä asun Pohjanmaalla.. PERKELE!! :lol:

Oulun lähellä.. On Oulussakin yks sellanen liike mistä vois tsekata mutta siel on niin homo myyjät ja HOMO HINNAT ettei sinne vihti mennä.. ja oikeastaan käytettyjä mä lähinnä näin aluksi.. ei vihti heti mitään Korgin Trinityä ostaa.. tai no kyl mä vihtisin jos ois rahaa :D
 
Elä vaan mee Musiikki-Kullakseen. Vaan osta multa mun siskon joku helvetin vanha ja aika HELVETIN laadukas Casio. Se on kuule tosi laatuvehje! :lol:


Mä osaan soittaa Ukko Nooan, Kissanpolkan ja Something Wildin "piilobiisin". Nin ja joskus meni toi "The Rock" teema minkä Bodomin poijat vetää siinä TW:lla.

Ei kai noi tollaset mitenkää vaikeita oo ees korvakuulolta opetella. Mutta kyllähän se helpottaa aika vitun paljo jos saa jostai edes nuotit.
 
Juu kiitos.. En mäkään kerkeä ottamaan mitään tunteja kun ei riitä aikaa.. pitää istua kotona :D
Ja mä aattelin ihan huvikseen alkaa soitteleen tota ku nuo rummut pysyy kuitenkin aina sinä tärkeimpänä soittimena niin ei mulla riitä aika siihen et kunnolla alkais opetteleen koskettimia.. mut pitäs ensin tosiaan saada ne koskettimet/syntikka.. halvat sellaset..
 
Niin, tosiaan, jos sä haluat tabuista soittaa niin niiden merkkien ja sointujen merkitys olisi ihan hyvä opetella. Lainaa kirjastosta joku peruskirja.
Korvakuulolta soittaminen onkin sitten ihan toinen juttu.
Ihan klassista pianoa en muuten suosittele sun käyttötarkoitukseen, osta joku pieni kokoontaitettava syna.
:D
Jotkut helpot klassiset tilutukset on ihan viehkeitä ja hyviä treenauksen alottamiseen.
 
Juu siis mä tarkotinkin jotain sellasia halpoja kosketinsoittimia tai syntikoita.. en mä nyt helvetti ala heti aluks ostaan mitään pianoa.. nehän maksaa aivan homona.. :lol:

Juu kai sitä pitäs opetella vähän noita sointuja sun muita..

Mites.. kuinka monta kosketinta ois hyvä olla sellasessa aloittelijan vehkeessä? oisko joku 61 tai 73 hyvä? en mä ainakaan taida isompaa hommata ku tollasen 73 koskettimisen..

ja kiitos taas.
 
Juu.. tuolla Synthoblivionissakin sanottiin ettei tollaseen blacki pimputteluun tartte kovin isoa.. saa nyt nähdä löytyykö mistään sopivaa ja tarpeeksi halpaa.. kun siinä pitäs kuitenkin olla ihan kivat sounditkint.. ei oo kiva soittaa Borgiria teknosoundeilla :D
 
no 5 oktaavinen, eli 61 kosketina riittää mainiosti :) ja Dimmuihin ja muihin löytyy midejä, ja ne saa tietokoneella näkyviin nuotteina.
Se on eri asia onko ne midit oikein....

Opettele ensin vaikka ne koskettimiet... C D E F G A H C

Eli C on siinä ku o ne kaks mustaa kosketinta (Cis ja Dis) vasemmalla puolella :D helvetin hyvin selitetty :lol:

Ja C:stä viereinen on luonnollisesti D jne :) Ja nyt puhutaan siis valkosista koskettimista ;)

Ja nuottien aika varmat varmaan opit rumpalina helposti, ellet sit osaa niitä jo.

Ja sit voisit sointuja kattella, paitti jos ihan pelkkää pimputuksee haluat tyytyä ;)

Ja noi tabut tossa linkissä mikkä joku laitto oli "hiukan" epäselviä, joten alottelija ei varmasti saa niistä selvää :lol: tai ehkä saa jos miettii päänsä puhki :D
 
joo on pakko iteki kommentoida tähän...

Eli: sillon ku minä alotin "kosketin" soiton (olin soittanu pianoo 2 vee sitä ennen), ni ostin (niinpä) kullakselta jotku yamahan suht paskat koskettimet... vuosi tais olla 98 - tai 99... en muista... niin... ne makso jotain 2500 markkaa.... niissä oli se perus 5 oktaavia eli 61 kosketinta.... se kyllä riittää ihan hyvin noin aloittelijalle... ne on just semmoset yamahan 2kiloa painavat "lelut"...

(vasta) viime jouluna osasin ostaa uudet.... ostin musiikkitalosta hirveän tinkaamisen jälkeen rolandin rs- 9 koskettimet... niissä on sitten koskettimia saman verran, ku pianossa jne...

eli suosittelen sulle (jos et mistään käytettyjä saa) kävellä sinne vitun kullakselle ja ostaa just jotku tommoset 3-400 epen koskarit....

eikai mulla tähän muuta.... muuten: oon äänittänyt yhden uuden kappaleen tässä eilen... se on niinku 1000 kertaa parempi, ku tuo mikä siellä sivuilla nyt on .... sitäkin pitää kyllä muokata... ja voin paljastaa: siihen on tulossa luultavasti lauluja (ehei - en minä:D )
 
en meinannu sooloja siis...

vaan niitä joitain leadeja... mm. trooperista ja aces highista...
ne on niinku niin helppoja, että ei toista...
kannattas vaan lainata joku IM - nuottivihko kirjastosta, ja kopsata itelle...