The night we'll remember

Christine said:
Yeah it was really great! I was there too. I was the girl with the red flashing devilhorns^_^ If anyone who was there saw me.

Yeah, I saw you Christine, and the show was fantastic of course :worship:
 
evergrey (konsert)
storan
betyg: 5

japp. jag erkänner. jag är inte ett dugg opartisk eller obejktiv. faktum är att enda anledningen till att jag gick är att jag känner sångaren och hans fru som, dagen till ära skulle vara med på scen denna gång. och jag menar, när ens vänner spelar på storan i göteborg så är man bara där...
jag kan villigt erkänna att jag inte är nåt metalfan egentligen. men jag har lyssnat på evergrey, för att höra vad det är de gör, även om jag inte gillar allt. jag har även sett dem live två gånger förut. då har det faktiskt varit mest för att det är just kompisar... men den här gången var det annorlunda. den här gången var vi på en arena där folk hade köpt biljetter för att se just evergrey. stämningen trappas upp och när de intar scenen så vrålar folk rakt ut. men jag är ändå inte helt med på noterna. hela första halvan av giget så ser jag det som jag gjort förut, att det är kompisar som står på scenen. men jag märker ändå en viss skillnad, och det är att gruppen är mer samspelt och välrepeterad än de tidigare spelningarna jag sett. (vilket förvisso kan ha sina förklaringar... men ändå. det är positivt.) ridån åker ner. och upp igen och instrumentala 'when the walls go down' från senaste albumet ljuder över en näst intill släckt scen. men så tänds några strålkastare och på scenen sitter fyra man ur göteborgssymfonikerna och spär på den upptrappade stämningen i lokalen ytterligare. det är snyggt och visuellt. och bandet river på ett par låtar till och formligen piskar upp publiken ytterligare ett par snäpp. när det orkesterförstärkta bandet sen river av min favoritlåt 'recreation day' så skriker jag rakt ut. och sjunger med. och ryser. och så är det strax dags för höjdpunkten denna kväll. duetten 'every tear that falls' mellan tom och carina. och även här har man gjort ett rysligt snyggt nummer. ljusregissören visste vad han gjorde, när ljuset faller på carina som en total överraskning så gallskriker publiken. hon har nämligen varit med på alla skivor, men är väldigt sällsynt live. jag myser. jag ryser och jag inser att hon är en fantastisk sångerska min carina. det är så laddat att jag nästan får tårar i ögonen... helt hopplöst. och så vackert. grabbarna är tända ikväll och de bjuder oss på en spelning att minnas. jag har gått från att försiktigt kolla på mina vänner till helt hänryckt. och under det sista numret 'masterplan' när tompa uppmanar publiken att skrika med så går det upp för mig att han inte bara är familjefar utan även rockstjärna.
 
Ok, I'll make a translation during the weekend...
Will post it as soon as possible.
=)
I'll make an english one, since my dutch is not nearly good enough anymore.
 
Totally amazing gig - awesome- can't describe how good in words it was

can't wait to see if i'm in the DVD :)
 
peza said:
Yeah, I saw you Christine, and the show was fantastic of course :worship:


Yeah! I cant wait for the dvd. Dvd please come out NOW!!!!

well the dvd will come out at the bigining of the next year. Also a live album

:)
 
Sorry to bring up an old topic, but I've been wondering something for a while now. Did Tom speak Swedish throughout this gig, or in English? I'm just wondering because since it's their DVD/live album, and it'll be available in all countries, will only Swedish people know what he's saying in between songs, or what?

Anyone know?
 
Starforsaken said:
Sorry to bring up an old topic, but I've been wondering something for a while now. Did Tom speak Swedish throughout this gig, or in English? I'm just wondering because since it's their DVD/live album, and it'll be available in all countries, will only Swedish people know what he's saying in between songs, or what?

Anyone know?

No worries, they knew it was a DVD recording that's supposed to be selled outside of Sweden as well before they even started to play the first song, so the (little) talk between the songs is in english :D
 
Havermout said:
No worries, they knew it was a DVD recording that's supposed to be selled outside of Sweden as well before they even started to play the first song, so the (little) talk between the songs is in english :D

Hehe, almost anyway. I remember that he forgot about it at some points and spoke in swedish anyway but I don't think it matters. It just adds to the atmosphere. It is a swedish band after all :)